Хто наведе лад з перевізниками в Переяславі?
Насправді поки що не йдеться про нову вартість проїзду. Прийняття рішення про внесення доповнення до плану діяльності з підготовки регуляторних актів дає лише право виконавчим органам влади зайнятися розробкою цього акта, тобто підготовкою рішення про підняття тарифу. Коли виконавці розроблять проект рішення з економічно обґрунтованою вартістю, тоді цей проект повинен місяць «повисіти» на сайті міської ради. Потім відповідні служби виконкому проводять аналіз регуляторного впливу, і тільки після цього проект рішення виноситься на засідання виконкому.
Переяславські перевізники з 4 березня самовільно підняли тариф з 3 до 4 грн. Депутат Олена Розовик виступила проти підняття вартості проїзду й порадила перевізникам спочатку навчити водіїв ввічливо ставитися до пасажирів. Депутат і перевізник Володимир Левченко розкритикував законодавчу базу регуляторної політики, яка, на його думку, гальмує вчасне підняття тарифів. Він заявив, що стояло питання про зупинку міських перевезень і транспортний колапс. Володимир Григорович повідомив, що у перевізників з міською владою є усна домовленість про те, що маршрутки продовжуватимуть роботу. Це підтвердив і Тарас Костін. Виходить, що навзаєм влада пообіцяла закрити очі на самоуправство підприємців? До речі, бориспільський міський голова Анатолій Федорчук у подібній ситуації звернувся до Антимонопольного комітету з проханням перевірити законність дій перевізників. А наша влада «усно домовляється» з порушниками закону… Володимир Левченко визнав, що підняття вартості проїзду перевізниками до 4 грн є незаконним, але вони змушені були піти на цей крок через різке подорожчання пального. На підтвердження своїх слів він навів приклад Дніпропетровська, де спеціальна комісія погодилася на економічно обґрунтований тариф 5-5,5 грн. Виявляється, ми у деяких аспектах дотягуємося до рівня такого розвиненого міста.
Депутат і лікар Григорій Туній не погодився з аргументами свого колеги. Він сказав, що медикам теж не підвищують зарплату, але ж вони не страйкують, а лікують. Крім того, він порадив виконавчій владі звернути увагу на нерегулярників, які вже не один рік здійснюють рейси на Київ від зупинки навпроти «Міленіуму». У відповідь на це мер розповів про десятки листів у різні інстанції щодо нерегулярних перевезень. Як результат вони почали реєструватись і сплачувати податки. За останній час вони заплатили аж... 1017 грн, «суттєво» підтримавши міський бюджет.
Зрештою, внесення у план регуляторних актів підвищення тарифу на проїзд міські обранці не підтримали. Депутат Левченко натомість пообіцяв місту транспортний колапс. Правда, його похмурі прогнози не виправдалися. Після сесії пройшло вже чотири дні, а автобуси продовжують обслуговувати міські маршрути. Адже перевізникам теж потрібно заробляти гроші. Однак, з оплатою продовжується безлад. Хто платить три гривні, хто чотири, хто взагалі не платить (це стосується пільговиків та пенсіонерів).